بارزترین وجه اقتصاد مقاومتی در صنعت گردشگری استفاده از ظرفیت‌های درونی است

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران گفت: «بارزترین وجه اقتصاد مقاومتی در صنعت گردشگری، استفاده از ظرفیت‌های درونی آن است که مهم‌ترین تبلور آن، ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم است و امروزه شاهد هستیم از هر ده شغل دنیا یک شغل، در حوزه صنعت گردشگری است.»

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی شرکت توسعه گردشگری ایران، غلامحسین حسینی مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران امروز 11 اسفند در همایش جامع گردشگری ایران در مازندران گفت: «صنعت گردشگری یک پدیده پویا و بزرگترین  تحرک اجتماعی است که توانسته است منشأ بسیاری از تاثیرات فرهنگی و اقتصادی در جامعه باشد.»

حسینی افزود: «مهم‌ترین مزیت صنعت گردشگری بُعد اقتصادی آن است که در سال 2016، هزار و 500  میلیارد دلار گردش مالی را به وجود آورد و کشور ما نیز می‌تواند از این فرصت، بهترین بهره و استفاده را داشته باشد.»

او گفت: «حدود 54درصد اهداف و انگیزه‌های متداول گردشگری برای تفریح و تعطیلات، 26درصد درمان و سلامت، 14درصد تجارت و کار و 6درصد مربوط به بقیه اهداف است، برهمین اساس می‌توان با بسترسازی و ایجاد زیرساخت‌های متناسب با هر هدف و انگیزه گردشگری، ضمن مدیریت درست، این ظرفیت‌ها را تبدیل به منابع و پتانسیل‌های درآمدزایی کرده و گامی موثر در جهت رونق اقتصادی برداریم.»

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران بیان داشت: «بارزترین وجه اقتصاد مقاومتی در صنعت گردشگری، استفاده از ظرفیت‌های درونی آن است که مهم‌ترین تبلور آن، ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم است و امروزه شاهد هستیم از هر ده شغل دنیا یک شغل، در حوزه صنعت گردشگری است.»

او گفت: «جنگل و دریا درشمال، و کویر و شن‌زار در جنوب، به عنوان کالا در صنعت گردشگری مطرح است و باید در حفظ آن کوشا باشیم.»

حسینی با بیان اینکه متخصصان، صنعت گردشگری را صادرات نامرئی نامیده‌اند، افزود: «در زمینه درآمدزایی نباید فقط به صنعت و منابع نفتی اکتفا کنیم و باید بپذیریم که مطمئن‌ترین و پاک‌ترین جایگزین نفت برای ما، توسعه صنعت گردشگری است که درآمد پایدار برای کشور به ارمغان می آورد.»

حسینی با بیان اینکه صنعت گردشگری، صنعتی چند وجهی است، گفت: «ایران در زمینه آثار تاریخی و جذابیت‌های طبیعی جزء 10 کشور اول دنیاست و ما باید بدانیم وجه اقتصادی صنعت توریسم، قابل اتکا و پایدار است و اگر می‌خواهیم به اهداف سند چشم‌انداز توسعه درسال 1404 دست یابیم و  سالیانه میزبان 20میلیون گردشگر خارجی باشیم، باید زیرساخت‌های راه، اقامت، امنیت و دیگر آیتم‌ا را فراهم کنیم.»

او گفت: «یکی از شاخص‌های ارزیابی در زمینه گردشگری و توریسم احساس  امنیت است که هر توریستی که وارد ایران می‌شود در ابتدا 40 درصد تصور امن از شرایط ایران دارد، اما زمانی که همین توریست کشورمان را ترک می‌کند تصویر امنیت حاکم در ایران را بیش از 90درصد در ذهن و باور خود دارد.»

انتهای پیام/

کد خبر 139512119